SajamTurizma2015

Na Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, osam turističkih organizacija sremskih opština – Stara Pazova, Pećinci, Šid, Ruma, Irig, Inđija, Sremski Karlovci i Sremska Mitrovica – po prvi put su se predstavili na zajedničkom štadu “Divan je kićeni Srem”. U saradnji sa Pokretom gorana Vojvodine, sremska turistička ponuda prezentovana je tematski po danima.

Prvi dan održana je promocija eko turizma, drugi dan bio je namenjen kulturi i tradiciji, dok je treći i četvrti dan bio je rezervisan za prezentaciju gastronomske ponude, lokalna hrane i tradicionalnih poslastica.

Srem je predstavljen sa posebnom pažnjom, kao izuzetna turistička destinacija, koja ima bogate i raznovrsne sadržaje za odmor, zabavu, zdravstveni oporavak, sport, rekreaciju i avanture.

Sremska Mitrovica je predstavila svoje potencijale. Prvi dan, koji je tematski bio vezan za ekologiju gost-domaćin štanda bio je Specijalni rezervat prirode Bara Zasavica. Drugi dan predstavljeni su potencijali koji se odnose na kulturu i tradiciju. Antičko nasleđe predstavljeno je na jedinstven način. Naime, kulturno basleđe približeno je posetiocima kroz nove digitalne tehnologije i 3D rekonstrukcije. Centar za urbani razvoj, uz finansijsku pomoć Evropske unije, podrške Ministarstva kulture Vlade Republike Srbije i stručne pomoći Zavoda za zaštitu spomenika kulture Sremska Mitrovica realizovalo je jedinstven projekat transnacionalne evropske kulturne rute. Projekat je iniciran od strane Centra za urbani razvoj iz Beograda, a kreativno osmišljen i razrađen od strane LiveViewStudia.

Marker tabla bila je izložena na delu štanda Turističke organizacije Grada Sremska Mitrovica. Posetioci su samo trebali da u svoje android telefone ili tablete skinu besplatnu aplikaciju, usmere svoje aparate prema marker tabli i tako „ožive“ Konstancija II i Sirmijum. Osnovna ideja projekta TECHCOOLTOUR je da se upotrebom novih medija, na potpuno drugačiji način, promoviše kulturno istorijska baština antičkog i vizantijskog perioda našeg prostora i unapredi turistička ponuda u regionu. Proširena stvarnost je tehnologija koja kombinuje informacije iz fizičke realnosti sa digitalnim elementima i objedinjene ih prikazuje na displeju telefona ili ekranu tablet računara, tj. pruža mogućnost da se pored slike realnog, postojećeg prostora i kompjuterski generisanim multimedijalnim informacijama, vide građevine i dočara ambijent datog istorijskog perioda. Uz pomoć tehnologije proširene stvarnosti – AUGMENTED REALITY predstavlja se rimsko i vizantijsko nasleđe Srbije, zajedno sa istorijskim nasleđem zemalja u regionu – Italije, Slovenije i Hrvatske. Osnovne elemente projekta čine aplikacije za tablet i smart telefone i dvanaest interaktivnih tabli postavljenih na teritoriji četiri države. Korisnici aplikacije uz pomoć geolokacijskih mapa dobijaju osnovne informacije o arheološkim lokalitetima. Posmatrana kroz kameru telefona, interaktivna tabla nudi jedinstven doživljaj i iskustvo u proširenoj stvarnosti. Na osnovu iskustava iz prve stalne muzejske postavke koja koristi ovu tehnologiju, u Kući Kralja Petra I Karađorđevića, pokazalo se da ova tehnologija izaziva veliku pažnju javnosti i kao takva, prepoznata je od strane Evropske komisije kao idealna za promociju i afirmaciju kulturnog nasleđa.

Ujedno, drugi dan je bila prilika i da se Mitrovica predstavi putem manifestacionog turizma, a predstavljen je i Festival vatrometa koji se pokazao kao veliki turistički potencijal. Treći dan predstavljena je gastro ponuda Srema i Sremske Mitrovice. Na štandu su se predstavili učenici Srednje ekonomske škole „9. maj“ i to budući turizmolozi, kuvari i konobari. Sajam turizma održan je od 19. do 22. februara pod sloganom “Iskoristi trenutak”, zemlja partner bili su Ujedinjeni Arapski Emirati, sa kojom je potpisan memorandum o saradnji u oblasti turizma. Ove godine na Sajmu turizma prvi put je učestvovala Jamajka, koja je u Srbiji prepoznala interesantno tržište. Posetioci sajma imali su priliku da kupe ili rezervišu jeftinije turističke aranžmane za predstojeće leto.

Istovremeno sa Sajmom turizma, održane su još tri manifestacije – Međunarodni sajam opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo HORECA, Sajam vina BeoWine i Sajam suvenira. Najveća turistička manifestacija u regionu ove godine u potpunosti je opravdala taj epitet. Sa više od 1000 izlagača iz preko 50 zemalja, bio je to najbolje organizovani sajam turizma u poslednje vreme. Za četiri dana četiri hale Beogradskog sajma posetilo je više od 65 hiljada ljudi.

Inače, beogradski Sajam turizma najveća je turistička manifestacija u zemlji i jugoistočnoj Evropi. Više od 30 godina ispunjava svetske standarde u poslovanju, sa izlagačima gradi partnerske odnose a kvalitetnom ponudom i raznovrsnim dešavanjima svake godine privlači sve veći broj posetilaca.