SajamTurizma2015

На Међународном сајму туризма у Београду, осам туристичких организација сремских општина – Стара Пазова, Пећинци, Шид, Рума, Ириг, Инђија, Сремски Карловци и Сремска Митровица – по први пут су се представили на заједничком штаду “Диван је кићени Срем”. У сарадњи са Покретом горана Војводине, сремска туристичка понуда презентована је тематски по данима.

Први дан одржана је промоција еко туризма, други дан био је намењен култури и традицији, док је трећи и четврти дан био је резервисан за презентацију гастрономске понуде, локална хране и традиционалних посластица.

Срем је представљен са посебном пажњом, као изузетна туристичка дестинација, која има богате и разноврсне садржаје за одмор, забаву, здравствени опоравак, спорт, рекреацију и авантуре.

Сремска Митровица је представила своје потенцијале. Први дан, који је тематски био везан за екологију гост-домаћин штанда био је Специјални резерват природе Бара Засавица. Други дан представљени су потенцијали који се односе на културу и традицију. Античко наслеђе представљено је на јединствен начин. Наиме, културно баслеђе приближено је посетиоцима кроз нове дигиталне технологије и 3D реконструкције. Центар за урбани развој, уз финансијску помоћ Европске уније, подршке Министарства културе Владе Републике Србије и стручне помоћи Завода за заштиту споменика културе Сремска Митровица реализовало је јединствен пројекат транснационалне европске културне руте. Пројекат је инициран од стране Центра за урбани развој из Београда, а креативно осмишљен и разрађен од стране LiveViewStudia.

Маркер табла била је изложена на делу штанда Туристичке организације Града Сремска Митровица. Посетиоци су само требали да у своје андроид телефоне или таблете скину бесплатну апликацију, усмере своје апарате према маркер табли и тако „оживе“ Констанција II и Сирмијум. Основна идеја пројекта TECHCOOLTOUR је да се употребом нових медија, на потпуно другачији начин, промовише културно историјска баштина античког и византијског периода нашег простора и унапреди туристичка понуда у региону. Проширена стварност је технологија која комбинује информације из физичке реалности са дигиталним елементима и обједињене их приказује на дисплеју телефона или екрану таблет рачунара, тј. пружа могућност да се поред слике реалног, постојећег простора и компјутерски генерисаним мултимедијалним информацијама, виде грађевине и дочара амбијент датог историјског периода. Уз помоћ технологије проширене стварности – AUGMENTED REALITY представља се римско и византијско наслеђе Србије, заједно са историјским наслеђем земаља у региону – Италије, Словеније и Хрватске. Основне елементе пројекта чине апликације за таблет и смарт телефоне и дванаест интерактивних табли постављених на територији четири државе. Корисници апликације уз помоћ геолокацијских мапа добијају основне информације о археолошким локалитетима. Посматрана кроз камеру телефона, интерактивна табла нуди јединствен доживљај и искуство у проширеној стварности. На основу искустава из прве сталне музејске поставке која користи ову технологију, у Кући Краља Петра I Карађорђевића, показало се да ова технологија изазива велику пажњу јавности и као таква, препозната је од стране Европске комисије као идеална за промоцију и афирмацију културног наслеђа.

Уједно, други дан је била прилика и да се Митровица представи путем манифестационог туризма, а представљен је и Фестивал ватромета који се показао као велики туристички потенцијал. Трећи дан представљена је гастро понуда Срема и Сремске Митровице. На штанду су се представили ученици Средње економске школе „9. мај“ и то будући туризмолози, кувари и конобари. Сајам туризма одржан је од 19. до 22. фебруара под слоганом “Искористи тренутак”, земља партнер били су Уједињени Арапски Емирати, са којом је потписан меморандум о сарадњи у области туризма. Ове године на Сајму туризма први пут је учествовала Јамајка, која је у Србији препознала интересантно тржиште. Посетиоци сајма имали су прилику да купе или резервишу јефтиније туристичке аранжмане за предстојеће лето.

Истовремено са Сајмом туризма, одржане су још три манифестације – Међународни сајам опреме за хотелијерство и угоститељство HORECA, Сајам вина BeoWine и Сајам сувенира. Највећа туристичка манифестација у региону ове године у потпуности је оправдала тај епитет. Са више од 1000 излагача из преко 50 земаља, био је то најбоље организовани сајам туризма у последње време. За четири дана четири хале Београдског сајма посетило је више од 65 хиљада људи.

Иначе, београдски Сајам туризма највећа је туристичка манифестација у земљи и југоисточној Европи. Више од 30 година испуњава светске стандарде у пословању, са излагачима гради партнерске односе а квалитетном понудом и разноврсним дешавањима сваке године привлачи све већи број посетилаца.