Carska-palata-puna-turista

Према доступним подацима Царску палату, један од туристичких локалитета, у 2015. години посетило је више од 10 хиљада људи. То је резултат, а уједно и заједнички циљ Туристистичке организације Града Сремска Митровица и митровачког Завода за заштиту споменика културе, рада на заштити, туристичкој промоцији и афирмацији културно историјских вредности. Из године у годину понуда се побољшава, а почетак ове године, бар када је посета Царској палати у питању, рад се исплатио.

Иначе, сезона посета овом локалитету је између априла и јула, али и између септембра и новембра што показују досадашња искуства. Почетак овогодишње сезоне је обећавајући. Традиционални посетиоци су деца и млади јер је Царска палата и Сремска Митровица у већини школа уврштена у програм школских екскурзија. Такве групне посете броје у просеку и до стотињак посетилаца, организоване су и најављене.

Оно што радује јесте, према подацима са локалитета, да је на почетку овог дела туристичке сезоне повећан број страних туриста, и појединачних и групних посета. Један од разлога је и сарадња са једном италијанском туристичком агенцијом која има представништво у Ријеци. Иначе, та агенција нуди програм посете балканским дестинацијама. Једна од дестинација је и Сирмијум. Тако је у мају и јуну, као и другом делу сезоне у септембру и октобру, већ најављено преко 20 организованих група из Шведске и Данске.

Термини су утврђени, а посете су већ почеле. „Спремни смо за ову туристичку сезону, добро смо се организовали и са туристичко-водичког аспекта, унапредили смо промоцију са Туристичком организацијом, али и продају сувенира на ликалитету“, рекао је Љубиша Шулаја директор Завода за заштиту споменика културе. Поред ових тура, могу да се очекују и гости из Израела који се у овом случају често опредељују за Србију. После „претходнице“ која је задовољна отишла из Сремске Митровице, већ су најављене нове туре.

Туристичка организација Града Сремска Митровица основана је са циљем промоције туристичких потенцијала и јасним позиционирањем на туристичкој карти Србије. Основни циљ је промоција свих туристичких потенцијала и богатог културно-историјског наслеђа. Сарадња са осталим установама у граду показала се као још један од ефикасних начина презентације и промоције која за циљ има привлачење што већег броја туриста.